Reklamační řád
1. Obecná ustanovení
V souladu s ustanovením § 18 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, vydává společnost Adam Roman, Somolického 2085/55, 039 01, Turčianske Teplice, Slovensko, IČO: 52194370, DIČ: 1121681484 tento Reklamační řád, který informuje spotřebitele o podmínkách a způsobu uplatnění práv z vadného plnění, záručních oprav a podmínkách vrácení zboží.
Tento Reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě rozporu mezi tímto Reklamačním řádem a platnými právními předpisy mají přednost příslušná kogentní ustanovení zákona.
2. Odpovědnost za vady
2.1 Záruční doba
-
Prodávající odpovídá za vady, které má výrobek při převzetí kupujícím. Záruční doba činí 24 měsíců od převzetí zboží.
-
Doba od uplatnění reklamace do jejího vyřízení se do záruční doby nezapočítává.
2.2 Podmínky uplatnění reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Při uplatnění reklamace je nutné:
-
předložit doklad o koupi (fakturu nebo účtenku),
-
popsat vadu a způsob, jakým se projevuje,
-
v případě potřeby doložit obrazovou dokumentaci vady.
Prodávající neodpovídá za vady způsobené nesprávným použitím, mechanickým poškozením, neodborným zásahem nebo používáním v rozporu s návodem k obsluze.
3. Výjimky ze záruky
Záruka se nevztahuje na:
-
poškození způsobené nesprávným používáním, neodbornou manipulací nebo údržbou v rozporu s návodem,
-
vady způsobené používáním mimo technické specifikace výrobce (např. přetaktování hardwaru),
-
poškození přírodními živly (požár, povodeň, úder blesku apod.),
-
vady způsobené použitím neoriginálního nebo neschváleného příslušenství,
-
profesionální nebo komerční využívání výrobků určených pro domácí potřebu.
V případě softwaru se záruka nevztahuje na:
-
nekompatibilitu s operačním systémem nebo jiným softwarem,
-
změny v konfiguraci systému, které mohly ovlivnit funkčnost softwaru.
4. Postup při uplatnění reklamace
4.1 Místo a způsob podání reklamace
Reklamaci může kupující uplatnit:
-
prostřednictvím e-mailu nebo telefonního kontaktu uvedeného na webové stránce prodávajícího.
4.2 Lhůta pro vyřízení reklamace
-
Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího uplatnění.
-
Pokud je pro posouzení vady nutné odborné stanovisko, prodávající kupujícího informuje o prodloužení lhůty.
4.3 Způsob řešení reklamace
Pokud je zjištěno, že vadu lze odstranit, zajistí prodávající opravu nebo výměnu vadné části. Pokud vadu nelze odstranit a brání řádnému užívání zboží, kupující má právo na:
-
výměnu zboží za nové,
-
přiměřenou slevu z kupní ceny,
-
odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
5. Storno objednávky, odstoupení od smlouvy a vrácení zboží
5.1 Storno objednávky před odesláním
Kupující může objednávku stornovat před jejím odesláním, a to prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky. Je nutné uvést číslo objednávky, jméno a kontaktní údaje.
5.2 Odstoupení od smlouvy do 14 dnů
Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Zboží musí být:
-
nepoužité,
-
nepoškozené,
-
v původním obalu a kompletní (včetně manuálů, příslušenství a dokladu o koupi).
5.3 Výjimky z možnosti odstoupení od smlouvy
Odstoupení od smlouvy není možné v případě:
-
softwaru, který byl aktivován nebo stažen a je vázán na uživatelský účet nebo hardware zařízení.
-
poskytování služeb, pokud bylo s plněním započato se souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení,
-
zboží vyrobeného na zakázku podle specifikací kupujícího.
5.4 Vrácení peněz
Kupujícímu bude kupní cena vrácena do 14 dnů od doručení vráceného zboží, a to bezhotovostním převodem na účet kupujícího.
6. Storno objednávky ze strany prodávajícího
Prodávající si vyhrazuje právo stornovat objednávku v případě:
-
nedostupnosti zboží,
-
zjevné chyby v ceně nebo popisu produktu,
-
podezření na zneužití objednávkového systému.
Kupující bude o stornování informován e-mailem nebo telefonicky a v případě uhrazené částky mu bude tato částka neprodleně vrácena.
7. Závěrečná ustanovení
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem jeho zveřejnění na webové stránce prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo na jeho změnu, přičemž aktuální znění bude vždy dostupné na webové stránce.
10.2.2024
Adam Roman